Mi történjen az iskolaéretlen gyermekkel?

Ha a szakember azt állapítja meg, hogy a gyermek még nem iskolaérett, felmerül a kérdés, hogy mit tegyen a szülő, mivel tudja a legjobban segíteni a fejlődését. Gyakran nem megoldás, ha a gyermek még egy évig óvodában marad, mert a halmozottan jelentkező problémák spontán módon keveset javulnak az általánosan használt módszerekkel. Az óvodában maradás akkor indokolt,ha kicsi, testileg fejletlen a gyermek. Megoldás lehetne a visszamaradó gyermekekből iskola-előkészítő intenzív fejlesztőcsoportot szervezni, azonban ennek feltételei csak nagyon ritkán adottak az óvodákban. Ebben a csoportban nagy súlyt kellene fektetni a tanuláshoz szükséges alapkészségek fejlesztésére, a hátrányok ledolgozására, egyénre szabott fejlesztőprogramok kidolgozásával. A másik megoldás kis létszámú, korrekciós első osztályok szervezése lenne, azonban erre az iskolák nincsenek felkészülve.

 

Mivel a közoktatásban jelenleg nincs lehetőség az iskolaéretlen gyermekek célirányos fejlesztésére, a gyermek mielőbbi felzárkóztatása érdekében célszerű a probléma mielőbbi felismerése és korrigálása. Gyakorló logopédusként foglalkozom az óvodáskorú gyermekek iskolaérettségi vizsgálatával, valamint - amennyiben erre szükség van - a későbbiekben a fejlesztésével. Kérem, amennyiben kérdése merül fel az iskolaérettséggel kapcsolatban, vegye fel velem a kapcsolatot.