Aleszné Mező Magdolna gyógypedagógus-logopédus vagyok, Szeghalmon születtem, 1952-ben. 1979-ben a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán oligofrénpedagógiai-logopédia szakon szereztem diplomát. Úgy vélem, a sikeres élethez hatékony verbális kommunikációra van szükség. Akik beszédükben nehézségekkel küszködnek, nehezebben fejezik ki magukat, emiatt az élet különböző területein hátrányt szenvednek. Ezért tartom kiemelkedő fontosságúnak a beszéd-hang-nyelv- és kommunkiációs zavarokban szenvedő gyermekek és felnőttek kommunikációs problémáinak mielőbbi felismerését és korrekcióját. Honlapomról megismerheti az általam végzett szűréseket, diagnosztikai módszereket és terápiákat. Ha kérdése, kérése van, bátran keressen a megadott elérhetőségeimen.
|
|
Logopédiai vizsgálat és tanácsadás különös tekintettel a felnőttkori beszédzavarokra |
Kinek mikor szükséges, vagy érdemes részt vennie beszédvizsgálaton?
- Ha valaki bizonytalan abban, hogy van-e beszédhibája, és olyan pályára készül, ahol ennek a felvételin, a hivatás gyakorlása során jelentősége van,
- Ha valaki tudja,hogy beszéde – nem felel meg a köznapi normáknak, és ezen változtatni szeretne,
- Ha valaki egyszerűen csak kíváncsi saját beszédének megítélésére
Mire irányul, mit tartalmaz, hogyan történik a logopédiai vizsgálat?
A beszédvizsgálat kötetlen beszélgetés keretében történik.
A személyi alapadatok (név, szül.hely,idő,anyja neve,lakcím, telefonszám) rögzítése után a következő témákkal kapcsolatos kérdések következnek:
- Miért jelentkezett beszédvizsgálatra? Mit vár tőle?
- Hogyan jellemezhető a beszéde jelenleg? (A beszédszervek,a légzés, a hangképzés,az artikuláció, a hangok kiejtése,a hangsúlyozás, a hanglejtés, a hangerő, a hangmagasság, a hangszín, a beszédtempó, a beszéd folyamatosságának véleményezése.)
- Vannak-e a beszédhibát enyhítő, vagy súlyosbító kommunikációs helyzetei?
- Mit tud beszédfejlődésének, beszédhibájának kezdetéről, a családban előforduló beszédhibákról?
- Saját tudomása szerint mi az oka a beszédhibájának?
- Milyen terápiákban,kezelésekben részesült a beszédhibájának változása érdekében? (logopédiai, orvosi, pszichológiai, alternatív, természetgyógyászati kezelések története)
- Hogyan változott a beszédállapota eddigi élete során?
- Hogyan értékeli közvetlen és tágabb környezete a beszédállapotát?
- Mennyire befolyásolja életmódját a beszédhibája?
Logopédiai vizsgálat és tanácsadás általános iskola felső tagozatos, középiskolás és felnőtt beszédhibások számára. A beszédvizsgálatra időpontot telefonon és e-mail-en lehet kérni: Aleszné Mező Magdolna: 06/20/9121834
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|
- Tanulás-, figyelem- és magatartási zavarok terápiája
- Beszédhibák korrekciója
- Olvasás-, írás-, helyesírási zavarok korrekciója
- Képesség- és készségfejlesztés
- Megkésett beszédfejlődés
- Beszédészlelés és beszédmegértés zavara
- Artikulációs zavarok
- Pöszeség
- Orrhangzós beszéd
- Hadarás, dadogás
- Írás-olvasás zavarai (diszlexia, diszgráfia), részképességzavarok
- Dysfázia, afázia
- Mutizmus
- Egyéb hangképzési zavarok
- Nyelésterápia (nyelvlökéses nyelés; nyelési-fog-és beszédrendellenesség együttes kezelése)
- Ajakhasadék, szájpadhasadék
- Logopédiai vizsgálat és tanácsadás általános iskola felső tagozatos, középiskolás és felnőtt beszédhibások számára
A terápiás programokat felnőtteknél és gyermekeknél egyaránt alkalmazom egyéni és csoportos formában egyaránt.
A beszédvizsgálatra időpontot telefonon és e-mail-en lehet kérni:
Aleszné Mező Magdolna: 06/20/912-1834,
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|
|
|