Az iskolaérettségről

"Iskolás lesz a gyerek..." mondják a szülők büszkén, de némi szorongással és bizonytalansággal a hangjukban. Mindenesetre a legtöbb gyermek és szülő vegyes érzelmekkel lép be az iskola kapuján. Nemcsak a gyerek, de a szülő is megmérettetik, hogy tudta felkészíteni gyermekét az első igazán nagy erőpróbára, tudott-e a család olyan érzelmi biztonságot nyújtani a gyermeknek, hogy az könnyedén, gond nélkül lépje át az iskola küszöbét.

Az iskolaérettség  legfontosabb összetevői:

  • Vizuális diszkrimináció
  • Mennyiségi viszonyok felismerése
  • Mozgásfejlettség, testsémafejlettség
  • Nyelvi készségek fejlettsége
  • Szociális érettség

Az iskolaérettség egyik legfontosabb összetevője a szociális érettség. Ez azt jelenti, hogy képes társaival együttműködni, együtt játszani, elviseli azt is, ha más van a középpontban nem ő, de ha egy felnőtt kérdez valamit tőle, akkor szívesen, készségesen válaszol. Érdeklődik a betűk, számok, világa iránt, várja az iskolát. Rendkívül fontos, hogy a gyermek tisztában legyen a téri irányokkal. Fontos, hogy a ceruzát, vagy a filctollat biztosan képes legyen a kezébe fogni. Az a gyermek, aki nem tudja begombolni a ruháját, vagy bekötni a cipőjét, sok segítséget, támogatást kell hogy kapjon. Az iskolába kerülés egyik legnagyobb nehézsége mégis az, hogy újraéled az az "elszakadási helyzet", ami akkor következett be először, amikor a gyermek bölcsődébe, óvodába, esetleg kórházba került. Ha meleg, elfogadó légkör várja, ha a tanító néni kedvességével megnyugtatja, ha barátokat talál kis társaiban, feloldódik ez a kezdeti szorongás.

Amennyiben kérdése, kételye merül fel az iskolaérettséggel kapcsolatban, kérem, keressen bizalommal a megadott elérhetőségeimen.